Wat is Selenium?

Een gezonde huid kun je niet alleen krijgen met goede huidverzorgingsproducten, maar ook door op te letten wat je binnenkrijgt. Onze huid groeit namelijk van binnenuit! Een stof dat altijd over het hoofd wordt gezien is selenium, dit mineraal is de sleutel naar een stralende gloed. Selenium speelt een cruciale rol bij het beschermen van de huid tegen schade veroorzaakt door vrije radicalen. Vrije radicalen kunnen weefsels en cellen in ons lichaam volledig kapotmaken. Daarnaast bevordert selenium ook nog eens elasticiteit en celvernieuwing.

Wat is Selenium?

Selenium zorgt ervoor dat onze huid geen gevecht hoeft te leveren tegen vijandige stoffen zoals vrije radicalen. Naast dat, staat hij zij aan zij met het vernieuwen van je huidcellen en heeft hij ontstekingsremmende eigenschappen. Het beschermt tegen UV-straling en helpt bij het voorkomen van vele aandoeningen. Noten, vis, vlees, eieren en volkoren zijn fantastische bronnen waar deze kameraad in voorkomt! Pas wel op dat je niet te veel binnenkrijgt: overmatige inname van selenium is schadelijk. Er bestaat echter specifiek voedseladvies om bepaalde aandoeningen te behandelen.

De voordelen van selenium voor de huid

Hieronder staan de positieve effecten die selenium zal hebben op jouw huid!

Antioxidanten afweersysteem

Selenium dient als een krachtig antioxidant tegen vrije radicalen. Het beschermt de huid tegen schade door deze radicalen dat wordt veroorzaakt door (lucht)vervuiling, UV-straling en stress. Deze factoren kunnen de huid namelijk verouderen. Om deze schade te voorkomen is selenium onmisbaar in ons leven.

Celvernieuwing

Selenium helpt bij het vernieuwen van je cellen door middel van enzymproductie Dit zorgt ervoor dat beschadigde cellen herstellen en je huidstructuur gezond blijft. Dit kan interessant zijn bij indicaties als acne en littekens.

Ontstekingsremmend

Ontstekingen? Kent selenium op zijn duimpje! Deze stof staat bekend om zijn ontstekingsremmende eigenschappen. Ideaal voor aandoening behandeling zoals acne, rosacea en eczeem.

UV-straling

Dat doet ‘ie ook nog eens: beschermen tegen UV-straling! Maar let wel op: met deze functie vervangt hij niet het gebruik van daglichtbescherming met SPF!

Voedingsadvies

Door gevarieerd te eten kom je al een heel eind wat betreft binnenkrijgen van genoeg Selenium om je huid optimaal te voeden en te beschermen! Plan een afspraak in of neem contact op voor de mogelijkheden, voor een gezonde stralende huid.

Inhoud

Kennisbank

Snel en makkelijk nieuwe huidproducten bestellen?

O.a. Image Skincare, Environ & ZO Skincare? Ga naar onze webshop.